Monday, January 21, 2013

Majlis Akikah Cucu Sedara

Assalamualaikum

Lambat aku update N3 hari nie..  Kemalasan melanda laa plak..
Mood baru laa mari .. petang² gini.

Okey hari Sabtu lepas weols sekeluarga di jemput 
oleh Abg Uda dan Noina ke
Majlis Akikah untuk Nabilah dan Naufal.

Aku sekeluarga dengan Nyah sampai dirumah
Uda dalam pukul 3 petang.  

Yang bestnya menu pada hari tuh ada kambing bakar.
Selain dari tuh ada nasi putih, sambal tempoyak ikan bilis,
sambal ikan bilis petai, kari daging, ikan masin.. 
Sedappp... 

Ramai tetamu yang datang.. dan sangat laa meriahnya..

Kek dalam botol ini.. sedap.. 


 Kambing bakar.. sedap.. bila makan cam tak terasa yang 
kita makan kambing.. tak de bau..



 Tu dia lauk yang dihidangkan.. 
Selain dari itu ada gak coslow, kentang lenyek, sup cendawan..

 Kak Yong dan Angah.. menjamu selera..

 Tetamu di dalam rumah.. Yong Noina.. sedang menyusukan Naufal (baju pepel sebelah kanan)

 Posing² laa sambil tuh borak² ngan Kak Yong

Ramai lagi tetamu kat luar yang sedang menjamu selera..

Weols balik dalam pukul 5.30 petang.. 

p/s : Gambar tak banyak sebab kamera kat hubby.. tak de laa plak gambar Naufal dan Nabilah..  :)

13 comments:

  1. Sekejap je dah besar Naufal. Semoga menjadi adik yang boleh menjaga kakaknya nanti...

    ReplyDelete
  2. Tahniah buat mempelai.

    Amboi kak. Merahnya

    ReplyDelete
  3. kambing panggang ni sy penah makan beli kat karnival jer, hehe..

    lauk pauk dia nampak simple tp sedap2 belaka...kampung style..

    ReplyDelete
  4. ehm pagi2 ni nampak kambing bakar alamak sedap nyer... meriah majlis yerk...

    ReplyDelete
  5. Org kata kambing ni kalau kena gaya cara peyembelihanya dan pandai memasaknya..InsyaAllah tak der bau yg hamis tu....

    ReplyDelete
  6. sampai sekarang angah tak pandai makan kambing...

    ReplyDelete
  7. Tiba2 terasa ada kambing bakar dalam mulut...uhhh... Mana nak carik.

    ReplyDelete
  8. maaf kak. semalam tengok tajuk tu mcm Majlis Akad Nikah. So, tersilap komen. siap ckp tahniah kepada mempelai lagi.

    hahaha... kelakor.. Tu la kan bila letih nak jugak BW. sampai mata pun tersaul nak baca tajuk entry akak ni.
    maaf yer kak.

    ReplyDelete
  9. @Angah ~ Akak pun tak pandai mkn kambing.. tapi cara org nie masak sedap laa plak.. :)

    ReplyDelete
  10. @wantie ~ heheh tuh yg akak terkejut bila plak ada org kawin nie.. mesti T ter konfius akikah ngan nikah nie.. :) tak per.. biasa laa tuh.. kdg2 tak terperasan kan..

    ReplyDelete
  11. hehe yg plg best tang kambing bakar tulah

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss