Wednesday, March 06, 2013

Novel ~ Sha & Shah

Assalamualaikum..





Sebelum aku beli novel ini.. aku dah baca dulu review orang lain jadi
ramai yang kata best.. so ini antara yang dalam list aku masa
beli novel di pesta buku yang lepas.

Novel ini kiranya tebal jugak laa.. 
Ia mengisahkan tentang perkahwinan di antara kawan baik iaitu 
Sha dan Shah.  Untuk mengelakkan Shah di paksa kawin dengan 
orang yang dia tidak kenal hati budi jadi dia ngajak laa Sha 
kawan baiknya sendiri yang dikenali sejak kecil lagi untuk berkahwin
dengan dia.  Mula² berkahwin memang Shah ini seorang playboy..
maklum laa  anak orang kaya.. ramai laa perempuan yang nak himpit
si Shah nie.. tapi lama² Shah nie dah terjatuh cinta dengan bini dia
sendiri.. Citer memang best.. so korang kalau suka citer gini..
apa lagi cari laa di kedai buku atau korang boleh beli online dari
Kaki Novel.. dan boleh dapat diskaun.. plak tuh.. 


Kredit ~ Aku beri 5/5 bintang

Sinopsis ~


Sahabat sejati, BFF. Itulah istilah yang paling sesuai untuk menyatakan hubungan yang terjalin antara Farisha a.k.a Sha dan Fariz Ameerul Shah a.k.a Shah. Sejak kecil mereka bersahabat baik. Sentiasa kelihatan bersama sehinggalah Shah mengambil keputusan untuk melanjutkan pelajarannya ke luar negara meninggalkan Sha yang sekadar mahu menuntut di dalam negara sahaja.

Kepulangan Shah ke tanah air setelah menamatkan pelajarannya dikejutkan dengan satu berita yang selama ini tidak pernah terlintas di benak fikiran dua sahabat ini. Mereka telah ‘dijodohkan’. Perkara yang membuatkan Sha dan Shah ‘blur’ buat seketika. Namun, dalam hal ini Shah yang paling kalut. Walaupun dia menolak perancangan yang tidak masuk akal itu, mummynya tetap mengugutnya untuk menjodohkan dia dengan gadis lain. Sedangkan Sha, mama dan papanya langsung tidak memaksa sekiranya perancangan
mereka mendapat tentangan.

Disebabkan tidak mahu berkahwin dengan gadis yang tidak dikenali dan dianggap tidak sesuai dengan dirinya, Shah membuat perancangan gila! Mengajak Sha bersetuju sahaja dengan perancangan yang telah ditetapkan ibu-bapa mereka sebelumnya. Itu sahaja jalan yang paling selamat. Berkahwin dengan sahabat baik sendiri. Pada mulanya rancangannya itu mendapat tentangan hebat daripada Sha yang menganggap keputusan Shah tidak boleh diterima akal. Namun disebabkan rasa simpati terhadap sahabat baiknya itu, Sha akhirnya bersetuju. Tetapi benarkah hanya wujud perasaan simpati di dalam hati Sha ketika itu?  Sanggupkan dia korbankan masa depan sendiri dengan mengahwini lelaki yang dia tidak cintai? Shah pula, waktu itu hanya satu benda sahaja yang bermain dalam kepalanya. Dia tidak mahu hidupnya terikat sekiranya dia berkahwin dengan perempuan yang tidak faham akan kehendak dan perangainya yang suka sangat berkawan dengan kaum Hawa.

Bagaimanakah kehidupan mereka setelah berumah tangga? Adakah mereka hidup sama seperti pasanganpasangan yang sudah berkahwin? Adakah Sha mampu bertahan dengan sikap suami sendiri yang suka sangat timbulkan gosip liar dengan wanita lain di luar? Shah pula tegakah dia menduakan isteri yang merangkap sahabat baiknya sendiri? SHA DAN SHAH kisah PERSAHABATAN dalam PERKAHWINAN…


6 comments:

  1. yg ari tu pun tak jumpa lagi stok kat tepen ni, huhu..

    Malas nk oder online...tunggu aje lah sampai sini..

    kali ni 5/5 pulak tu, wow!!!

    **comel arnab sekor kat side bar rin tu, hihi..

    ReplyDelete
  2. 5 bintang? wow..confirm bestlah tu..

    ReplyDelete
  3. sipnosis best kak...tertarik plak bace...

    akak cer amik gambar koleksi novel akak...sure dah melambak kan kak...silap2 dah mcm library umah akak nieh....

    ReplyDelete
  4. folo me back ya.........qarerahalooza.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. http://qarerahalooza.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. betul kata hanif idrus. memang tak de istilah bff bila lelaki dan pompuan

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss