Monday, June 24, 2013

Macam² Yang Di Bawa Balik..

Assalamualaikum..

Hujung minggu lepas aku balik kampung.. jom tengok apa yang aku bawa balik.. Citer pasal balik kampung aku buat N3 besok sebab kamera tertinggal laa plak kat umah..

Buah limau nipis.. besar² buahnyaa Kak Idah yang petik..


Telor Itik nie Kak Yang bagi..  boleh masak ngan belimbing


Asam keping nie pun Kak Yang bagi gak..  


 Nie Kak Idah petik kan untuk aku.. pucuk ubi.. daun kecik..nie..
selalu aku makan pucuk ubi daun lebar² tuh


Ini buah salak beli masa aku berhenti di R & R dekat Tapah.. 


Belimbing buluh petik dari pokok umah Apak..

Selain dari itu.. aku pun ada bawa balik tempoyak sebekas.. hmm..


11 comments:

  1. sesekali blik kg mmg gini dah.. sy pun mmg akn angkut gini gak bila blik kg... :)

    ReplyDelete
  2. Pucuk ubi yg kecik panjang daun tu kalau keluarga kakak sebut ubi pulut. Sedap ubi dia tau Rinna..

    ReplyDelete
  3. Limau Nipis -kalau ada pokok sendiri memang beruntung la.. Limau Nipis kan ka mahal.

    Adoi pucuk ubi tu buat masak lemak cili api.sodapppppp

    hehehe... kalau T pun bila balik kg je. mesti nak rembat asam keping.

    ReplyDelete
  4. Sedang eloklah tu telur itik dah ada, belimbing pun dah ada.

    ReplyDelete
  5. bestnya... telur itik masak lemak cili api dgn belimbing, pucuk ubi masak dgn tempoyak, limau boleh buat sambal belacan... haaaa... terliur, nak buah salak skit ermmm.

    ReplyDelete
  6. macam2 ada..seronokkan sesekali balik kg....

    ReplyDelete
  7. best ek balik kampung, banyak benda-benda makan main petik keliling rumah je...

    ReplyDelete
  8. kirim tempoyak sebekas maksu..hihi..

    ReplyDelete
  9. Emmm...stok untuk seminggu tu lepas Rinna hehe

    ReplyDelete
  10. limau nipis tu...geram jer.
    Sy kat umah tiap2 hari kalo boleh nk guna limau nipis ni, hehe. Tp biasalah...mahal jgk kat pasar. 4 bijik RM1...
    Kalo ada pokok kan best..

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss