Monday, August 19, 2013

Kisah Raya Aidil Fitri 2013 - Bhg 2

Assalamualaikum..

8 Ogos 2013 (Khamis) ~ Raya Pertama

Pepagi dah bangun tolong siapkan makanan untuk sarapan.  Dalam pukul 8.35 pagi, aku ngan Kak Yang dan Kak Nyah pergi ke masjid untuk solat sunat Hari Raya Aidil Fitri.  Alhamdullillah selesai solat sunat balik ke rumah bersiap² laa pulak kan. Lepas tuh siapkan bag² semua angkut masuk keta laa plak.  Iye laa malam nie destinasi bermalam di rumah kakak² ipar ku pula.  

Sebelum memulakan perjalanan sesi bermaaf-maafan di antara weols ler.. ngan hubby, apak dan kakak² ku.

Sesi memohon maaf ngan hubby tersayang.. 

Anakku bermaafan ngan Ayahnya.. 


Bermaafan dengan kak iparku 

 Bermaafan dengan Apak.. sayu sangat masa nie


Weols sekeluarga.. 


Aku ngan Kak Yong 

Cantik Kak Yong ngan peplum nyaa.. Tahun ini memang ramai yang bergaya
baju raya peplum kan..

Memulakan perjalanan.. bergambar..seperti biasa..ahakss.. 

Lepas sesi bermaafan dan bergambar sekeluarga, weols meneruskan perjalanan ke Bukit Pekan, Kampar ke tanah perkuburan melawat sedara mara yang telah pergi menenui ilahi.

Menziarah ke kubur abang ipar, atok dan nenek hubby ku..Apak tak dapat nak ikut 
sebab dia tak berapa nak sihat.. 



Selesai di kubur, weols ke rumah Wan Chu, adik Apak melawat dan bertanyakan khabar.  Iye laa weols bila raya jer berkesempatan nak melawat dia.


Amboi jeling apa tuh bang.. cam tak sabar je nak makan lemang tu yer..hehhe 

Juadah yang disediakan..  Suka makan lemang dia lembut tak de kerak pun.. 

Bergambar lagi..ahakss.. wajib ambil.. abis tuh bila lagi..wat kenangan

Dari rumah WanChu weols gerak plak ke rumah sepupu hubby aku. Di sini weols di jamu plak ngan meehoon sup  dengan lemang dan rendang serta kuah kacang dan nasi impit. 

Dari rumah Cik Koen, weols jalan ke belakang rumah ada lagi sorang sepupu hubby.. Kak Nie.  Kat sini weols minum air jerk.. ada gakk meehoon sup lagi.. tapi dah kenyang kan.. minum air je laa.  Cuaca memang sungguh panas.. cari air je kalau gi beraya kat umah orang.


Kak Yong ngan Hisham.. sempat ku ambil gambar mereka.. 

Dari Bukit Pekan, weols pun terus ke rumah Kak Idah.. kiranya sesi melawat untuk hari raya pertama dan selesai.  Selalunya weols ke rumah Kak Imah dulu tapi sebab Kak Idah nak pergi majlis bertunang anak sedara Abg Hadi jadi weols bermlama di rumah Kak Idah dulu tahun ini dan esoknya bermalam di rumah Kak Imah plak.

Sebelah malam kakak² ipar ku beraya di rumah sedara Abg Hadi, tapi aku dan hubby tak pergi.. duk lepak kat umah je laa..layan tengok TV jerk.. 

Nanti sambung lagi yer..

16 comments:

  1. Kakcik balik ke Kuala Kangsar menziarahi pusara bonda di hari raya kedua...

    ReplyDelete
  2. Meriah hari raya sis yer...lemang kalau lembut berlemak tu..feberet saya tu sis..

    ReplyDelete
  3. syoknya dapat ziarah menziarahi

    ReplyDelete
  4. merah tema kali ni kak.

    T ni kalau time memohon ampun mesti nak nangis. tak de la nak ambik gambar.. leleh leleh airmata...

    ReplyDelete
  5. Tengok kubur tu sayu rasa hati kan Rinna. Masa ini kita dtg ziarah kubur mereka yg pergi. Kita entah bilalah pula...

    ReplyDelete
  6. meriah betul raya tahun ni yer rinna

    ReplyDelete
  7. mmg syahdu mintak maaf di hari rayani tak sama cam mintak maaf hari biasa2ni... lain perasannyer...
    banyak gak tempat jalan2nyer..

    ReplyDelete
  8. Masa raya nilah nak ziarah sedara2 kalau hari biasa ada sahaja halnya.

    ReplyDelete
  9. fuh meriah raye kak...semua rumah hidang menu best2 ....ye laa kalo berjalan raye pertama mmg ade laa menu sedap kan kak.....

    lemang takde kerak kak?..pandai laa die buat n jaga api...sebab selalu mkn mesti ade kerak walaupun sikit...

    ReplyDelete
  10. seronoknya raya kat kg...
    saling kunjung mengunjung diteruskan lagi...bestnya raya

    ReplyDelete
  11. seronok tgk orang beraya ni...meriahhh jer p umah sedara mara..kan..

    alamakk....haiqal lipat pulak lengan baju melayu tu, kalo idak lagi cantek gambonya...hihi..

    ReplyDelete
  12. Raya pertama beraya mesti perut kenyangkan Rinna...makan berat hehe...
    Selamat Hari Raya maaf zahir batin Rinna

    ReplyDelete
  13. merah cantik.meriah raya dgn pelbagai juadah.perut kenyang pastinya sepanjang raya.

    ReplyDelete
  14. suka tgk org kaler tema merah..cantik berseri2..

    tgk lemang ..terliur ni.

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss