Friday, October 18, 2013

Aidil Adha 2013..

Assalamualaikum..

15 Oktober 2013 (Selasa)

Hari Raya Aidil Adha disambut secara sederhana.. Aku sekeluarga tak balik kampung beraya kat sini jerk. Pepagi singgah kat umah makcik aku.. bawa keta dia.. sebab tak muat naik keta aku.  Jadi bawa 2 keta laa.. Alhamdullillah selesai solat sunat Aidil Adha singgah umah makcik makan² kat situ.  Pewut dah kenyang balik umah laa.  Ahaks mata plak dah kuyu.. layan tido laa kejap.  Lepas solat zohor siap² ke rumah Pak Teh di setapak katanya ada buat makan² sikit.  Sepupu aku ada buat akikah untuk 3 orang anak dia. Anak aku tido kat umah Pak Teh untuk beberapa hari nie.

Kenyang di rumah Pak Teh.. gerak plak ke rumah Kak Yang di Keramat.  Sampai kat situ dalam pukul 5.30 petang.  Kak Yong sekeluarga pun ada. Antara menu yang dimasak ada Nasi Dagang ngan ikan tongkol, Lasagna, kek, triple (ini Kak Yong bawa), nasi impit, kuah kacang, rendang ayam.  Kenyang pewut aku asik makan jerk.

Lepas solat Maghrib weols pakat plak ke rumah Kak Nyah di Bandar Tasik Selatan. Meriah laa rumah.. Makan lagi masak lodeh, rendang, nasi impit dan air sirap..sambil layan citer Cinta Mat Semperit.. Sampai kat umah dalam pukul 11 malam.  Penat seharian berjalan raya..

Balik dari solat singgah umah makcik.. sempat posing kejap..ahakss.. 

Hubby pun minat bergambar jugak.. 

Hubby sedang menjamu selera..

Di rumah Pak Teh di Setapak Jaya 

Hidangan menu di rumah Pak Teh 

Leka hubby dengar Pak Teh berborak..

Posing laki bini 

Nasi dagang.. dan ikan tongkol

Angah buat lasagna.. sedap.. 

CD dan Sham dok layan Lasagna panas².. dok dengar hubby ku berborak..

Mak² dara sedang posing.. 

Ada plak ironman sesat kat belakang tuh.. 

Apa laa yang aku dok citer ngan Sham nie.. 

Sambil menjamu selera.. 

Di rumah kak Nyah 

Nyum² sedapnyaa.. juadah.. 

Sebelum makan.. wajib ambil gambar dulu.. laki bini suka sgt bergambar.. 
kalau tak..nanti blog.. tak meriah..ahakss..

7 comments:

  1. wah meriahnya juadah...

    T ni gambar juadah di pagi raya non hado. ntah le dok kalut pakebenda pun tak tau. hahahaha...

    ReplyDelete
  2. Aidiladha sy biasa2 aje pun.
    Gi cuma mak mentua ngan umah adik ipar aje. Tekak ni pun takde merasa lemang, ketupat palas, rendang pun raya haji ari tu..mm

    ReplyDelete
  3. Bestnya g beraya..kami tak kemana pun

    ReplyDelete
  4. dlm byk2 lieya berjalan ke blog2 bace cite raye, lieya rase kak rinna lah paling meriah...dah mcm raye puase kak...ade jalan2 bagai hah....lieya takde pun kak...siap pakai tshirt cam biase dok umah makan tdo makan tdo ekekekeekekek...

    ReplyDelete
  5. aduh..
    sedapnya menu hari raya tu kak.
    nasi himpit ngan rendang pn ada,

    ReplyDelete
  6. wak nak komen tapi bukan terDiva yee makk.,ahHKs

    ReplyDelete
  7. ooo dan lg yek berposing dgn telekung...errr telekung br ke tu? ;-)

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss