Tuesday, October 22, 2013

Ke Madrasah At Tanwiriah Muar

Assalamualaikum..

Ahad, 20 Oktober 2013

Weols sekeluarga bersama dengan anak sepupu aku Faris Hakimi ke Muar.  Weols ke sekolah Tahfiz Al-Quran At Tanwiriah kerana ada sesi temuduga kemasukkan.  Cadangnya nak masukkan Haiqal ke situ. Kalau ada rezeki insyallah laa.

Sampai di sekolah tuh lebih kurang pukul 10 pagi.  Ke pejabat dan isi borang permohonan.  Dah selesai ke bangunan sebelah plak untuk sesi temuduga.

Memula ustaz minta Haiqal baca satu helai dari Surah Al-Baqarah dan selesai baca tuh, kena menghafal plak.  Jadi diberi masa selama 1 jam untuk menghafal.  

Hampir sejam di panggil semula dan diminta untuk membaca tanpa melihat Al-Quran.  Anak aku cuma dapat hafal sikit jerk.. lebih kurang setengah aje rasanya. Tension pun iye gak tuh.. Lepas tu macam² laa ustaz tuh soal.

Selesai temuduga, weols gerak ke pekan Muar gi cari Mee Bandung plak. Set kat Waze dapat laa jumpa restoren Mee Bandung Abu Bakar Hanifah.  Kira fames gak laa yer.. sebab tengok ramai yang popular bergambar dengan tokeh mee bandung nie.  Memang pekat dan terasa gak laa udangnya.. sedap..  

Dah makan singgah kat masjid yang tepi muara sungai Muar tuh.. Anak aku terjumpa plak tokeh mee bandung sempat plak bergambar dengan beliau.. Selesai solat gerak balik KL. Lepas Isyak hantar Hakimi balik ke Setapak..

Banner di depan sekolah.. Ada satu lagi interview hari Ahad 27/10/2013

Ini bangunan sekolah yang baru siap dibina..

Mengisi borang..permohonan

Ini bangunan sekolah rendah..

Sedang membaca Al-Quran



Di surau sekolah.. ada sorang pelajar pun sedang menghafal

Restoren Mee Bandung Abu Bakar Hanifah

Pekat kuah mee bandung nie yer.. terasa udangnya..

Banyak gambar dipamerkan disini.. kiranya terkenal gak laa yer Mee Bandung kat sini

Muka kekenyangan

Di tepi sungai Muar






10 comments:

  1. semoga Haiqal berjaya dlm temuduga tu nanti ye.

    ReplyDelete
  2. Mang beruntunglah kalau dapat masuk sekolah tahfiz ni.

    Moga anak akak berjaya yer

    ReplyDelete
  3. Insyaallah Rina...Aina doakan Haiqal akan berjaya ke sekolah tahfiz tu.

    ReplyDelete
  4. Insyaallah Rina...Aina doakan Haiqal akan berjaya ke sekolah tahfiz tu.

    ReplyDelete
  5. Semoga berjaya, ye Haiqal..
    dia dh minat pada sesuatu yg bagus...kita bagilah sokongan. Tambah pulak masuk sekolah agama ni. Semoga terpelihara dirinya dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
  6. Solat hajat Rinna moga impian anakanda utk belajar di sini tercapai. Kakak doakan..

    ReplyDelete
  7. semoga berjayalah anak itu.. semoga terus cemerlang dalam pendidikannya nanti bekalan dunia dan akhirat...
    best gak kalau dapatkan blehler makan sedap2 kat sanatu..

    ReplyDelete
  8. semoga Haiqal berjaya belajar di situ ya...

    saya pun tercari cari sekolah tahfiz yg sesuai..utk anak saya nanti, Insya Allah...mungkin nak mulakan awal sikit bila anak saya masuk umur 8-9 tahun...

    Mmg nampak pekat kuah mee bandung tu...mesti sedap...Boleh la saya cuba cari kalau ke Muar :)

    ReplyDelete
  9. In Shaa Allah kalau niat baik akan dipermudahkan jalannyer !

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss