Thursday, October 31, 2013

Novel ~ Actually I Love You!!

Assalamualaikum..





Mengisahkan Tengku Amier semestinyaa ensem laa sebab kacukan anak mat salleh gitu yang jatuh cinta dengan kawan baik adiknya Nisreen yang pertama kali jumpa masa dia masuk bilik adiknya.  Kebetulan plak Reen baru keluar bilik air.. tiguda gitu..  Reen pulak di terima bekerja di syarikat Amier sebagai penolong pengurus. Oleh sebab keadaan terdesak sebab nak tuntut balik tanah yang digadai dia telah cuba meminjam dengan Amier. Amier telah bagi syarat kalau nak duit itu dia boleh bagi free tapi kena laa kawin dengan dia..  Reen plak telah bagi syarat.. mereka boleh nikah tapi cuma dua keluarga aje yang tahu tanpa pengetahuan dari kawan² dan jiran tetangga selama 5 bulan baru boleh buat majlis dan tinggal berasingan seperti tiada ikatan suami isteri.  Dalam masa 5 bulan itu laa Reen nie jatuh cinta dengan Amier tapi ada satu jer yang Reen tak berapa berkenan dengan Amier.. nie. 

Kalau nak tau lagi beli laa di pasaran yer.. Kalau nak baca beberapa episod boleh masuk kat blog penulis azieana-karyaku.blogspot.com

Kredit Aku Beri ~ 4.8/5 bintang

Sinopsis ~

Tengku Amier mula tertarik dengan Nisreen sejak pertemuan pertama di rumah orang tuanya. Nisreen kemudiannya bekerja di Dynamic Holdings yang mana Tengku Amier adalah CEO syarikat itu. Terdesak untuk mendapatkan semula tanah yang telah digadai oleh ayahnya, Nisreen terpaksa bersetuju untuk berkahwin dengan Tengku Amier. Untuk itu dia telah membuat perjanjian bahawa perkahwinan mereka tidak akan diketahui sesiapa kecuali keluarga mereka sahaja. Kehadiran Haris, seorang duda anak satu benar benar membuatkan Nisreen buntu untuk membuat keputusan. Apatah lagi bila lelaki itu melamarnya sebagai isteri. Perlukah dia berterus terang tentang siapa dirinya yang sebenar? Sebenarnya… siapakah yang Nisreen cintai?

“Sebenarnya... cinta itu satu pengorbanan. Kerana aku cintakan dia, aku sanggup lakukan apa saja untuknya.”

P/s : Blog akan bercuti mulai esok sehingga 6 Disember.. Weols sekeluarga nak pergi bercuti.. Tak sabarnyaa..


9 comments:

  1. wak pon dh lama x baca novel jugakk.,ahHks

    ReplyDelete
  2. bila nak didramakan agaknya ye..hihihi..

    ReplyDelete
  3. Yg tak syok ni Rinna bila dah baca sinopsisnya tak tahu endingnya pulak..

    ReplyDelete
  4. mesti bestkan....

    Wahhhhh lamanya bercuti..nak ke mana tu ya....

    ReplyDelete
  5. ntah nape la kali ni bila baca sinopsis tu menusuk kalbu tuk T baca la novel ni.

    adoi....

    ReplyDelete
  6. nak cari jugak la..tp gambaran hero mesti ensem..aweks sure jelita kan...mana2 novel semua sama kan kak...

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss