Tuesday, December 03, 2013

Novel ~ Sweetnya Dia

Assalamualaikum..



Novel ini dah lama abisnya baru sekarang nak upkan N3.. Korang layan je laa 
sinopsis yer.. sebab rasanya kalau aku review lebih kurang jer.. sinposis pun
cam dah best kan.. 

Kredit ~ Saya beri 4.5/5 bintang..

Sinopsis ~

Tatkala melihat Laily yang memanjat kerusi sambil mengendap di luar jendela, hati Zarif sudah mula jatuh suka. Debaran tiba-tiba datang melanda. Apakah rasa itu bernama cinta?

 “Nak mengendap anak teruna handsome kat sini ke?” - Zarif “Eh! minta maaf sikit yer, jangan nak perasan boleh tak?” - Laily Pertemuan demi pertemuan yang sengaja dicipta Zarif selepas itu buat Laily keliru, siapa sebenarnya lelaki itu? 

“Saya bawa lori jer.”- Zarif “Kot yer nak jadi penipu bersiri pun agak-agaklah. Bawa lori pakai BMW. Lori apa?” - Laily Sweetnya Zarif dalam berbicara, manisnya Zarif tatkala tersenyum buat hati Laily mencair.

 Pun begitu, kekacauan yang ditimbulkan Alisa dan rahsia yang disimpan Zarif buatkan Laily hilang rasa percaya. Menerima Zarif sebagai suami kerana dendam bukanlah langkah yang bijak untuk Laily kerana sweetnya Zarif tatkala memujuk terus menukar dendam menjadi sayang.

Kalau hati kata cinta, racun pun boleh saja jadi manis. ‘Jari ini mungkin tidak selalu bisa menyentuh Laily, mata ini mungkin tidak selalu bisa melihat diri Laily, raga ini mungkin tidak selalu bisa menemani diri Laily, tetapi yakinlah bahawa di hati ini hanya ada diri Laily, selamanya…’ 

Akan kekal bahagiakah rumah tangga mereka apabila ada pihak ketiga yang sentiasa mencari peluang untuk meruntuhkan? 

Bila ujian datang melanda dan keraguan mula beraja, hanya kesetiaan yang perlu diambil kira.


7 comments:

  1. rindunya nk bc novel..da sebln sy tggl kn gara2 kerja non stop

    ReplyDelete
  2. cuti sekolah ni pun saya ngadap nvel yg bersusun dalam lemari....

    ReplyDelete
  3. Pembaca novel Tegar kamu yer sis...hehehehe

    ReplyDelete
  4. entah bila dee dpt sambung baca semua novel2 dee..huhu..

    ReplyDelete
  5. sweetnya saya. ngee puji diri sendiri la pulak

    ReplyDelete
  6. alaa...telan air liur sy baca sinopsis ni. rasa mcm nk pi cari skang jgk. Tp tu laa...kat tepen ni susah sket nak jumpa novel dari terbitan syarikat yg tak biasa dgr ni..
    Kena tunggu pi penang dulu ler baru leh cari..

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss