Monday, January 13, 2014

Novel ~ Ku Pilih Hati Mu

Assalamualaikum..



Cerita yang menarik dan konflik tak de laa banyak sangat.. 

Kredit ~ Aku beri 4.8/5 bintang

Sinopsis ~

Daripada pertemuan pertama, kedua dan ketiga yang tidak disangka-sangka itu... langsung tak ada manisnya. Intan Nurain memang dah pangkah lelaki ini sejak mula-mula bertemu dulu.  Tetapi, takdir telah membawa dia begitu dekat dengan lelaki itu.  Rupa-rupanya Imran Hadi adalah pemilik sebenar rusuk kiri ini!


Kalau bukan sebab agenda tersembunyi Imran, pasti dia takkan menyesal berkahwin dengan lelaki itu.  Nak terus menyesal pun dah tak ada guna. Benda dah jadi. Lagipun mereka berdua berkahwin sebab masing-masing ada motif dan agenda yang tersendiri. Daripada terus nak marah-marah dan saling menyalahkan, lebih baik berdamai. Baru aman dunia dan selesai masalah!



Oppsss!!! Rupa-rupanya masalah tak pernah selesai. Memang masalah la, kan bila hati Imran dah jatuh pada Intan. Lagi parah bila Intan lebih menunjukkan minat kepada Amir Haikal, si adik yang lebih kacak dan lebih pandai menarik perhatian para wanita di luar sana. Imran rasa hatinya bagai ditoreh-toreh dengan pisau Rambo, kemudian disalai di atas bara api dan kemudian dicurah dengan kuah gulai lemak cili padi.



Itu belum masuk lagi cerita Lydia Natasya yang tak habis-habis mengacau rumah tangga orang dan kemunculan semula cinta-hati-tak-jadi Intan. Datin Yuhanis tu pulak siapa dan masih ada lagikah bahagia untuk mereka?



“Kupilih hatimu agar dekat dengan hatiku….



3 comments:

  1. selalunya hat pangkah pangkah tu la yang menjadi. hiks tetiba teringat kisah dodulu la pulak

    ReplyDelete
  2. walla novel lagi yer rinna n maaflah lama x menjgk, leps baik sakit mood berblog turut jatuh merundum lah ! !

    ReplyDelete
  3. rasa mcm dh baca novel ni...tapi tak ingat dh. Bila byk sangat novel sampai dh tak ingat dh...adooii..

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss