Monday, March 10, 2014

Doa Dan Harapan #pray4MH370

Assalamualaikum..






Yang menarik dari FB ku kongsikan di sini..

Kapten Zaharie
Saya mungkin tidak kenal tuan,
tetapi saya tahu, tuan sudah lakukan yang terbaik
saya mungkin tidak tahu pandu pesawat
tetapi saya tetap tahu tuan akan lakukan terbaik
saya mungkin sedih dengan hilangnya MH370
tetapi saya tahu keluarga tuan lebih sedih dari saya
kami sedih kehilangan MH370
tetapi saya tahu tuan, jiwa tuan lebih cedera dari kami semua

MH370...
Selagi mereka belum temui rangka kamu
kami di seluruh dunia berharap kamu akan kembali dengan selamat.
kalau ada orang jahat larikan kamu
Kami merayu, kembalikan MH370 ke KLIA
atau terbangkan kamu ke Beijing
seluruh dunia menanti khabar kamu.
Saya harap kamu baik-baik sahaja

Kita mungkin tidak pernah bertemu wahai MH370
tetapi hari ini semua orang mencari-cari kamu
hari ini semua orang menanti kamu
hari ni dunia risaukan kamu
hari ini semua orang sebut kamu

Muncullah MH370
ada jiwa yang menanti anaknya
ada jiwa menanti suaminya
ada jiwa menanti kakaknya abangnya adiknya
ada jiwa menanti isterinya
ada jiwa menanti ibunya
ada jiwa menanti ayahnya
ada jiwa menantikan anaknya

Jiwa kami dan jiwa mereka tidak sama
Kami sedih tetapi tidak akan ada yang lebih sedih dari mereka
Mereka dan kami mungkin bukan sebangsa, seagama
tetapi darah kami sama
merah pekat warnanya

Kasih sayang kami sama
Tuhan, dengan cinta dan rahmatMu
temuikan MH370 segera.
Kami sudah sedia
Kami sudah redha
Kami tahu Kau ada
Kau menentukan segalanya...

Manusia aneh-aneh jiwanya
kalau kamu tidak ada yang baik untuk kamu berkata-kata
sudi kiranya kamu diam sahaja

Manusia aneh-aneh jiwanya
kalau kamu tidak ada yang baik untuk kamu berkata-kata
sudi kiranya tadahkan tanganmu berdoa

Manusia aneh-aneh jiwanya
Kalau kamu tidak ada yang baik untuk kamu berkata-kata
sudi kiranya kamu tutup mata dan telinga.

Manusia aneh-aneh jiwanya
Walau siapa pun mereka, apa bangsa mereka
Kita tetapi mengalirkan darah yang sama
baik kalian diam dan bacalah cuma.

MH370 muncullah kamu segera
kami semua akan bersedia.



Aku mendoakan segala usaha yang sedang dijalankan oleh pihak yang berkuasa akan dipermudahkan. Moga penumpang dan anak kapal MH370 berada dalam keadaan selamat. Insyallah. #pray4MH370

p/s : Teringat masa nak pergi bercuti walaupun bukan ke Beijing tapi ke HongKong tahun lepas dan flight delay hampir 12 jam sebab ada masalah teknikal.  Alhamdullillah tiada berlaku perkara yang tidak diingini.

11 comments:

  1. Amin..dee juga mendoakan agar pengakhirannya nti yg baik2 aje...insyaallah..

    ReplyDelete
  2. mengharapkan semuanya akan selamat..aminnn

    ReplyDelete
  3. moga mereka selamat walau di mana mereka berada
    bw sini dan follow :)
    http://sweetmemories4u.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Berjuta umat manusia mendoakan yg baik-baik buat MH370 Rinna..

    ReplyDelete
  5. menunggu je outcome nya kak rinna..

    sebak sesangat..

    ReplyDelete
  6. ya akak juga mempunyai doa yang sama.. harap dikembalikanlah.. apa juga beritanya nanti tapi dapatlah hendaknyer kita tau kedudukannyer..
    cantikjer gambar3tu..

    ReplyDelete
  7. Ya Allah ... Allah yg Maha mengetahui... Semoga urusan ini dipermudahkan dan diselamatkan mereka semua.. AMin

    ReplyDelete
  8. Ya Allah ... Allah yg Maha mengetahui... Semoga urusan ini dipermudahkan dan diselamatkan mereka semua.. AMin

    ReplyDelete
  9. semuga kita bertemu jawapannya tak lama lagi...

    ReplyDelete
  10. @ALoNa CintamaniszLite ~ Iyer Na.. dia dulu pencen TUDM.. last kat Kem Sg. Besi.

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss