Tuesday, April 08, 2014

Terlibat Dalam Penjualan Perabot

Assalamualaikum..

Selasa, 1 April 2014

Aku dan beberapa orang ofismate telah dilantik sebagai AJK untuk membantu penjualan perabot.  Perabot ini adalah yang terdapat di Kampus Kota, UM yang terletak belakang Bank Negara.  Oleh sebab bangunan ini telah dijadikan Universiti Malaya Wales jadi Jabatan yang ada di sini dipindahkan ke Wisma R&D di Jalan Pantai Bharu (Bangunan Lama Wisma TM).  Jadi banyak laaa perabot yang masih lagi elok.  TNC telah beri kebenaran untuk perabot ini dijual dahulu kepada staf weols dan pusat teknologi maklumat sebelum dibuka pada staf dari Fakulti dan Kolej yang lain.

Memula tuh aku bercadang laa nak beli pedestor dan kabinet besi. Tapi bila tengok kabinet besi tuh tak de kunci jadi kansel laa. Lagi pun bila dah beli kena uruskan sendiri transport untuk angkut barang masing². Tak pe laa next time kut.  Weols berada di Kampus Kota ini dari pukul 8.30 bertolak dan balik dalam pukul 3.30 petang baru sampai ofis.  Yang banyak laku adalah meja makan dan kerusi serta sofa laa.  Kerusi ofis nie masih banyak lagi.


Bertolak ke Kampus Kota dengan menaiki Coach. 
Sampai aje terus bersarapan dulu kat Cafe.


Taklimat sebelum memulakan tugas oleh Ketua Projek


 Ini kawasan jajahan aku.. tgk kerusi yang berlabel kat belakang 
tuh semua dah dibeli.  Aku dengan Kak Mala jual meja makan, meja banquet, 
papan putih bermacam size dan meja besar yg uols tgk dalam gambar nie


Ini pun sofa yang di jual berasingan. sofa 1 seater tuh RM50 


 Bermacam jenis sofa ada..


 Bermacam jenis kerusi ada...


 Kerusi yang ada tempat tulis yang boleh lipat tepi


Antara teman yang hadir bersama dlm projek ini


Tengahari weols di jamu dengan Asam Pedas Ikan Kembung 
yang sangat sedap.. serta sayur bayam, kerabu mangga dan sayur brocoli



16 comments:

  1. bestnyer...rasa mcm nak beli jer kusi pejabat tu satu, hehe..satu aje laa sbb lagi satu ni elok lagi, ngee.

    UM wales tu apa?? UM kejesama ngan U kat wales ke??

    **Tgh pose ni tgk lak gambo nasik...alaaaaa...sabau..sabau..

    ReplyDelete
  2. @ALoNa CintamaniszLite Iyer Universiti swasta, UM punya joint venture ngan Wales Uni. lebih kurang cam tuh laa dan Presidentnya bekas TNC dari UM nie.. :)

    ReplyDelete
  3. wah.. banyaknya kerusi yg terjual. pandainyer K. rinna menjual.

    murah lak tu.

    ReplyDelete
  4. Wah! banyak nyer perabut...kalu tak silap kerusi pejabat pun ada tu kan?....
    dalam sibuk2 tu tak lupa makanan yang sedap tu...

    ReplyDelete
  5. Besar terus mata kakak tengok semua tu Rinna. Kalau dekat nak kakak beli kerusi yg ada meja lipat kat tepi tu... boleh anak kakak gunakan kat rumah.

    ReplyDelete
  6. @Z.u.r.a and I.w.a.n Tak laa zura kerusi ofis tuh tak berapa laku sangat..sofa je yang laku ngan meja makan ngan 4 kosi

    ReplyDelete
  7. RM50 biar betoi.. nampak cantikjer..
    penat gak yerk

    ReplyDelete
  8. boleh jualke tu..banyaknya..

    ReplyDelete
  9. @Cho Zila ~ betul laa Zila mmg ada yg masih in good condition lagi.. tuh yg ada berebut nak beli.

    ReplyDelete
  10. @kakyon ~ Mmg tak kan abis.. tak tau laa dia org nak buat apa. Kita tolong jualkan aje.. yg selebihnya Bahagian Harta yang akan uruskan..

    ReplyDelete
  11. Org Tanya perabot esey ni Nk Tanya pasal menu tu..tahu kering tu Masak sama asam pedas tu ke?

    ReplyDelete
  12. wah kak byk perabot tu ..tgk kondisi pun elok2 lagi hah...

    ape2 pun pic pinggan akak tu yg syok tu....ishh dah lame tak masak asam pedas....tingat ade daun kesum ngan nenas dlm peti ais...boleh laa esok masak asam pedas ikan letak nenas....

    ReplyDelete
  13. suker asam pedas ikan kembung, dah lama tak makan

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum, saya nak bertanya. Perabut-perabut masih ada ke

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss