Monday, September 29, 2014

Novel ~ Cinta Kita

Assalamualaikum..





Aku suka dengan jalan citer novel ini. Duda si Khalish yang mempunyai anak bernama Husna berumur 7 tahun telah kehilangan isteri semasa melahirkan Husna.  Dari itu dia tutup pintu hati untuk berumahtangga hingga laa berkenalan dengan Qistina.  Jatuh hati dengan Qistina yang pandai mengambil hati anaknya.  Bila Qistina pergi mengerjakan umrah dia telah mula rindu dan melamar Qistina. Hidup di alam berumahtangga yang tersangat laa manisnya hingga laa Qistina hamil dan ditakdirkan ngandungkan anak kembar lelaki.  Masa ngandung Qistina mendapat sawan dan ini boleh mengakibatkan kematian pada ibu dan anak.  Khalish terlalu sayangkan Qistina dan meminta Qis untuk menggugurkan kandungan.

Kalau uols nak tau apa kisah selanjutnya.. boleh laa beli novel ini.  
Bila part yang sedih tuh nanges laa jugak.. 


Kredit ~ Aku beri 5/5 bintang


Sinopsis ~

Lama hidup sendirian setelah pemergian Dahlia, Khalish jadi lupa cara bercinta sehinggalah Qistina hadir dalam hidupnya. Qistina yang matang, Qistina yang penuh dengan adab sopan dan yang penting Qistina kaya dengan kasih sayang menarik Khalish untuk jatuh cinta sekali lagi.

“I think I have fallen in love with you.”- Khalish

Qistina angkat muka dan air mata sudah mengalir di pipinya. Sungguh, dia memang mengharapkan ucapan itu dari Khalish.

“Please don't cry, Qis. Marrying me can't be that bad?” - Khalish

Perkahwinan mereka memang membahagiakan. Khalish yang penyayang, sering buatkan Qistina terbuai dengan setiap perlakuannya.

“Hmm.. bagi abang peluk sayang kejap. I need to recharge my batteries.” – Khalish

“I am truly blessed to have you. Abang tak pernah sangka yang rasa bahagia ini akan jadi milik abang sekali lagi.- Khalish

Namun, bahagia milik mereka hanya sampai dipertengahan jalan. Ujian yang melanda, hampir membuatkan mereka tewas.

“I want you to terminate the pregnancy. Faham tak ni?” - Khalish

“Qis faham. Tapi Qis tak boleh.” - Qistina

“Then you don't love me! It is as simple as that, Qistina.”- Khalish

Qistina sudah mula menggeleng. Tidak mungkin. Apa sebenarnya yang terjadi sehingga Khalish yang penyayang sanggup meminta Qistina menggugurkan kandungannya? Apa akan jadi bila Qistina tetap dengan pendiriannya dan Khalish mengambil keputusan meninggalkan rumah untuk mencari ketenangan?

6 comments:

  1. baru jer semalam beli tersuka tanpa sengaja dan LUTH sbb baca sinopsis kat sini..hehe
    dah keluar yg baru lak..ngee..

    ReplyDelete
  2. Aduhaiiii ..teringin nak baca novel ni..tapi masa tak mengizinkan ..

    ReplyDelete
  3. mesti bestlah ni smpai dapat 5 * tu ha !

    ReplyDelete
  4. nampaknye jalan citer lain dari yg lain ni kak....muak gak bace kisah kawin kontrak nieh...yg ni menarik jugak isi nyer....

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss