Monday, October 13, 2014

Kisah Raya Aidil Adha 2014

Assalamualaikum..

Lambat up N3 raya.. sebab minggu lepas mood ke laut sebab badan tak sihat..

Tahun ini aku beraya di Sg. Petani.. Saja nak beraya ke sana plak pada tahun ini. Weols bertolak dalam pukul 11.30 pagi dan berhenti rehat di Hentian Ladang Bikam sebab hubby aku ngantuk giler. Lagi pada hari tuh weols puasa jadi tak de laa makan² dalam perjalanan tuh. Berehat laa dalam 1/2 jam dengan tido kejap. Lepas tuh plak highway tengah jem giler sebab berlaku eksiden selepas terowong menora tuh.. 

Weols sampai di Sg. Petani dalam pukul 10.30 malam. Singgah makan malam sebab berbuka pun dalam jem dengan makan jagung rebus dan kacang rebus serta air..

Memula weosl cadang nak tido rumah Kak Sal (kak ipar) tapi memandangkan weols dah sampai lewat dan weols ingatkan rumahnya takut penuh dengan anak² dan cucu.. so weols cek in hotel je laa..

Pagi esoknya weols pergi solat raya di Masjid yang berdekatan dan lepas tuh baru weols ke rumah Kak Sal untuk beraya.  Weols bertolak balik ke KL hari Ahad petang tuh jugak.. sebab kalau balik hari Isnin mesti jalan jem giler..sebab masing² nak balik KL kan..


Makan malam weols di Sg Petani.. Nasi Goreng Daging Harimau Menangis.. 
tu dia namanya kelas gitu.. hahahah



Solat raya Aidiladha di Masjid Tunku Puan Habsah Sg. Petani


 Sebelum ke Masjid posing² laa kejap..



Dah selesai solat raya.. hujan turun renyai.. di Sg. Petani.. 
kiranya seharian hujan turun


Menjamu selera di rumah Kak Sal dan Abg Usop


Tu dia sedap.. hidangan yang disediakan..




 Hubby sempat posing di kaunter sebelum check out..









Sempat singgah di R&R Ulu Bernam pekena Zul Mee Kari..


Sampai di rumah dalam pukul 11.30 malam. Alhamdullillah jalan pun tak de jem..

5 comments:

  1. Salam. Lama tak terjah blog akak ni. Harap akak sekeluaga sihat-sihat aje.

    Samalah lah dengan saya. Entry raya baru sempat nak update..heehee

    ReplyDelete
  2. fuh kak penat atas jalan je kan...seb baik aka balik petang raya tu jugak...kalo senin mmg jem teruk....lieya tak balik tapi bace status kawan2 kat fb mmg rata2 sangkut kat jem....

    meriah menu raya akak....terus rase nak mkn rendang nieh...

    ReplyDelete
  3. wah...jauh berhari raya ni. Sy pun ada terpikir nak raya kat tempat orang tp payah pulak..isnin anak2 nak kena balik asrama dh.

    rinn...yg makan malam korang tu kat kedai mana? leh bgtau tak? hehe..nampak mcm sedapppp jer..

    Nampak teruna dah haikal tu... :)

    ReplyDelete
  4. @ALoNa CintamaniszLite Alaa sori laa tak ingat plak apa nama kedai makan nie.. sebab malam kan.. tak teringat plak nak ambik nama kedai nie.. :)

    ReplyDelete
  5. Senangkan tido kat hotel.....tak yah nak susahkan depa...Tulah dengar jugak cerita menjelang raya hari tu jammed...kesian org yg balik utara

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss