Tuesday, October 14, 2014

Novel ~ Mr. Awesome Guy

Assalamualaikum..



Chyrill seorang yang bukan beragama Islam tertarik dengan Fitrah seorang yang
bijak berbicara tentang agama. Bercadang ingin menyunting Fitrah tapi seminggu
sebelum bernikah Fitrah kemalangan.  Pernikahan digantikan oleh adiknya.. Apa
yang terjadi seterusnya korang beli laa novel nie yer.. memang tak sangka
dipenghujung cerita semuanya terungkai..

Kredit ~ Aku beri 4.9 bintang

Sinopsis ~

“Kalau saya, saya akan pilih tapak sulaiman.”

Sepotong ayat yang menggamit hati seorang Chyrill untuk mengenali seorang Fitrah. Si gadis didekati bukan dengan niat untuk menggatal atau memikat, tetapi kerana dia seronok mendengar patah kata gadis tersebut yang selalu tak terjangka oleh pemikiran lelakinya. Tanpa sedar, Chyrill menjadi tamak. Egonya berbisik yang petah bicara dan tawa Fitrah tidak boleh dilihat lelaki lain dan untuk itu, dia mahukan hak ke atas si gadis. Lalu dengan yakin, dia menyuarakan keinginan hati.

“Cintai pemilik hati saya terlebih dahulu, dan saya akan pertimbangkan lamaran Mr. Chyrill tu.”

Syarat yang menyebabkan Chyrill terkedu untuk seketika dan Fitrah bergidik gembira. Tetapi, Fitrah lupa, lelaki yang bernama Chyrill Benjamin ini tidak pernah pandai untuk mengalah selagi kemahuannya tidak tercapai. Jika itu yang diingini, itulah yang akan diusaha sehingga jadi. Akhirnya, Fitrah menjadi milik Chyrill, sebagaimana Chyrill ingini.

“Saya dah jumpa pemilik hati Fitrah. Dan saya datang tuntut janji kerana cinta saya pada pemilik hati gadis yang bernama Fitrah.”

Ternyata jodoh mereka kuat hingga termeterainya ikatan halal lagi suci. Tetapi hati galau seorang suami meladeni sikap si isteri yang suka menguji, hanya Chyrill yang merasai. Fitrah yang sebelum berkahwin dengan Fitrah yang bergelar isterinya, seperti dua orang yang berbeza. Yang sama, hanyalah sikap suka menguji sehingga kadangkala sukar untuk dia menelah isi hati orang yang dicintai.

“Jangan pernah panggil saya Fitrah, Mr. Chyrill. Saya bukan dia. Saya bukan Fitrah. Saya Nurani.”

Pening Chyrill dengan permintaan tak masuk akal tersebut. Dia mengaku, jika tak menguji, bukanlah Fitrah namanya. Namun dia optimis. Si isteri akan dipastikan menerima kenyataan dan hakikat yang terbentang di depan mata. Jika isterinya ingin bermain api, dia lebih ingin untuk menyemarakkannya, biar mereka sama-sama terbakar dalam satu ikatan yang suci.

3 comments:

  1. wow tajuk tuuu comel sgt kak...kalo didramakan sure meletop2...amik plak amar bahrain belakon hahahaahah...nak jugak KTAR tuu hehehehe

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss