Thursday, January 08, 2015

Majlis Pernikahan Nana dan Zikri

Assalamualaikum..

Jom layan N3 yang tertangguh..yer..

Sabtu, 20 Disember 2014

Hari nie weols sekeluarga balik ke kampung kerana nak hadir majlis pernikahan Nana anak Kak Imah, kakak iparku.  Memula tuh memang plan nak balik hari Jumaat malam.. tapi last² tak jadi plak.  So, weols balik hari jer.  Gerak dari rumah dalam pukul 8.30 pagi dan pergi menjemput Kak Nyah plak.  

Sampai di R&R Rawang, weols bersarapan disitu dan jumpa plak Abg Uda sekeluarga dengan Kak Lah. Berkonvoi laa weols ke kampung.  Terus aje ke masjid dan kebetulan lak masa weols sampai tuh baru je nak mula akad nikah.  Dapat laa sama² menyaksikan akad nikah dijalankan.

Alhamdullillah dengan sekali lafaz, Nana selamat menjadi isteri pada Zikri. Lepas akad nikah terus ke rumah Kak Imah, ada majlis doa selamat dan makan² sikit.  Majlis pun buat secara kecil²an aje.  Tak jemput ramai orang cuma ahli keluarga yang terdekat dan orang² yang ada disekitar aje.




 Majlis akad nikah sedang dijalankan..


Kakak² ipar ku yang hadir sama


Pengantin sebelum dinikahkan.. senyum meleret jerk..


Pemberian Mas kahwin 
Majlis pernikahan yang paling sempoi..


Bergambar dengan pengantin selepas akad nikah 


Posing kejap..  mak sedara pengantin


Simple tapi cantik..


Bersama pengantin..Nana..
Selamat Pengantin Baru, Moga kekal 
bahagia hingga ke Jannah.. Aaammiin 

Kakak² ipar dan biras.. 

Antara lauk pauk yang ada..dihidangkan.. 

Perut lapar.. soru laa dulu..


Pengantin sedang makan beradap 


Kebetulan plak doyan dari kebun Abg Ijai ada plak berbuah.. dapat laa merasa


Hubby bersama mak sedara WanChu adik arwah apak yang bongsu

Balik singgah R&R Ulu Bernam, pekena Mee Kari Zul


6 comments:

  1. selamat pengantin baru nana dan zikri. biar sederhana janji bahagia bersama ke jalan yang diredhai. tak gitu kan kak.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...terbina lagi sebuah masjid...

    inilah yang dituntut dalam islam sebenarnya, bersederhana tidak perlu bermewah2...
    nnt kalau anak saya nak kawen pun, saya nak buat seringkas mungkin je...

    eh, mcm lah anak saya dah besar, hahaha...

    ReplyDelete
  3. tudiaaaa.. telan ailio tgk duyan.. sedapnyeeeee.. heheehehe

    Tahniah buat pengantin.. semoga kekal sampai ke syurga.. amin~

    ReplyDelete
  4. Moga pasangan pengantin berbahagia. Majlis begini sebenarnya lebih seronok tak serabut..

    ReplyDelete
  5. ahh kak...terlior nampak deroyan tu

    ReplyDelete
  6. Wahhh!!! Saya nampak derian! hihi

    Tahniah kepada pasangan mempelai :)

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss