Thursday, January 29, 2015

Novel ~ Kupikat Jandaku

Assalamualaikum..





Kredit ~ Aku beri 4.8/5 bintang

Sinipsis ~

Tiga tahun berlalu, Izyan yang polos sudah menjadi Izyan yang berbeza. Cuma satu yang masih sama, dia kekal sebagai janda. Menyandang gelaran itu tanpa dia tahu apa salah dan silapnya.

Raif yang ego muncul kembali dengan versi yang berbeza. Cuma yang masih sama, dia tetap mahukan Izyan kembali sebagai isterinya. Melepaskan Izyan dulu adalah satu kesilapan yang tidak sepatutnya dia lakukan.

“Aku nak mengurat kau. Nak pikat janda aku ni balik. Boleh kan?” – Raif Sufyan 
“Saya dah serik dengan awak.” – Izyan

Memang Izyan serik. Dulu dia bodoh. Kerana cinta yang buta, dia terima lamaran Raif walau baru seminggu perkenalan mereka. Kerana cinta, dia terima apa saja perlakuan Raif walau dilukai berkali-kali.
Tapi hari ini, dia sudah jadi Izyan yang baru. Izyan yang tidak mudah diperkotak katikkan sesuka hati. Apatah lagi, dia sudah punya seseorang yang lebih baik dari Raif.

“Saya suka awak, Yan. Sangat-sangat suka. Awak tahu, kan?” – Zahin

Tapi masalahnya, kenapa rasa hatinya terhadap Zahin tidak sama seperti apa yang dia rasa saat bertemu Raif? Adakah cintanya pada Raif masih bersisa?
Siapakah yang akan dipilih Izyan? Si duda yang sering buat jantung dia tidak tentu hala rasa atau si teruna yang sayangkan dia separuh mati?



6 comments:

  1. gile tajuk kakkkk heheheeh.... tapi bace sipnosis best...bagus akak buat review mcm nie...kawan lieya ade yg kaki novel...leh lieya suggest kat die novel yg best...

    ReplyDelete
  2. Macam best aje Rinna. Kalau baca plot sinopsisnya ada kisah 2 lelaki cuba mencari satu cinta wanita.

    Rinna ni buat suspen aje. Kenapa tak beritahu aje siapa yg dpt janda tu?

    ReplyDelete
  3. mesti best ni Rinna 4.8/5..dari situ pun dah tau cerita best

    ReplyDelete
  4. nnt mesti diadaptasikan ke drama pulak novel ni...hehe...

    ReplyDelete
  5. dalam hidup biasa... terimalah orang yg mencintai kita lebih dari orang yg kita cintai... kebahagiaan bukan terletak dari apa yg kita hendak... tapi apa yg kita boleh laksanakan...

    ReplyDelete
  6. rinna...suka tengok citer korea..cer tengok citer emmergency couple..best

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss