Monday, May 11, 2015

Novel ~ Kerana Lamaran Itu

Assalamualaikum..



Hasil bakaran di FB.. so teruja terus beli masa PBKL lepas.. memang best.
Suka ngan nama heronye.. Haicarl.. cam mana anak den jerkk..Haiqal.. hehe
Aku bila baca novel nie.. susah sangat nak berenti..so faham² laa..kan

Kredit ~ Aku beri 5/5 bintang

Sinopsis ~

“Nur Amal Humaira, in front of this beautiful mosque as a witness, will you be honored to become my wife?”
“I... I don’t think I can give you the answer now. I’m sorry.”

Aku dah pilih dia. Lelaki yang berterus terang untuk menikahi aku dan meminta aku menerima apa saja kekurangannya. Dan kami nekad untuk teruskan hidup bersama malah mengharungi apa saja dugaan yang tak pernah kami duga dalam hidup berumahtangga. Tapi, mengapa setelah aku memilih dia sebagai suami, banyak perkara yang dia sorokkan daripada pengetahuan aku, si isteri?

Aku berkahwin dengan dia untuk berkongsi suka dan duka bersama. Jika masa lalunya membuatkan dia ‘sakit’ begitu, kenapa tak diluahkan saja kepada aku agar aku faham kedudukan sebenarnya? Aku boleh tunggu...kerana aku masih ingat janji kami. Iaitu aku takkan tinggalkan dia, malah takkan memilih yang lain. Kerana atas nama isteri kepadanya.

Dan tak pernah aku duga, akan bertemu semula dengan kekasih hati yang selama ini aku fikirkan takkan kembali. Argh! Kenapa dia kena muncul waktu aku sudah bergelar isteri dan mempunyai suami, padahal selama ini dah banyak yang aku korbankan untuk menunggu dia. Adakah dia muncul atas tujuan tertentu? Adakah ada nama lain dalam hatinya sehingga dia berubah menjadi seorang lelaki yang berbeza? Sungguh aku cemburu!

“My beautiful angel has come to rescue me.”
“Wow... unbelievable! I teringin nak tahu siapa perempuan yang bertuah tu.”
“She’s somewhere here...”
“What?! Where?”
“In my heart.”

Dan ketika aku bingung untuk memilih sama ada untuk terus setia kepada suamiku ataupun memilih untuk menyambung cinta yang dulu bersama lelaki itu, tiba-tiba aku terdengar sesuatu yang selama ini aku tak tahu. Siapa Kyra?

“I want you to back off. I love him. We love each other. You are just the other woman, Amal. You’ve ruined our relationship.”



1 comment:

  1. kalau x silap sy laa...sy penah baca novel yg sm judulnya... x pasti laa kalau ini novelnya...sbb tgk nama penulis mcm lain je

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss