Friday, October 16, 2015

Novel ~ Abang Sayang Adik Manis

Assalamualaikum..



Laa hai Meor Baihaqie.. awat laa romantika sangat nie..  Untung betul
Qaseh Daria nie.. ada orang admire dia dalam diam..

Nak tau citer kena laa dapatkan novel nie.. berbaloi²

Jom layan sinopsis yer.. 

Kredit ~ Aku Beri 5/5 Bintang

Sinopsis ~

“Qaseh. You know what. The truth is you don’t need a boyfriend to be happy. But you need me. Your future husband. Trust me!” – Meor

Bercinta dengan orang lain. Tapi berkahwin dengan orang lain. Memang ada yang terjadi. Contoh terdekat adalah Qaseh Daria. Tak ada angin, tak ada ribut tiba-tiba saja lelaki tu ajak dia kahwin. Tak nak! Dia dah ada Zakuan sebagai kekasih hati. Tapi kalau dah jodoh tu kuat, kahwin juga mereka akhirnya. Itupun dengan seribu satu janji yang dia buat dengan kekasih hati.


Cuma..
Bila dah kahwin, dia ada masalah besar. Suami dia super duper sweet! Manis melekit hingga ke dasar hati. Jatuh cintakah dia? Tambah lagi bila kekasih hati mula buat hal. Mulalah dia rasa nak bubarkan semua janji-janji bodoh sebelum kahwin tu.

Ye! Dia dah sayang tahap tak boleh dikira pada Meor Baihaqie. Hidup dia memang untuk Meor sahaja. Zakuan? Tolak tepi. Tapi, bila bunga sakura sudah pun memenuhi hatinya, Zakuan datang kembali menuntut janji.


“Lepas ni sila pulangkan Daria pada aku. Aku tak kisah nak ambil bekas kau” - Zakuan

“Sekali aku dah pakai, aku memang tak ada niat nak bagi orang lain rasa. Maaf, salah tempat nak cari barang terpakai.” – Meor

Meor memang suami yang terbaik. Tak pernah sekalipun cuba melepaskan dirinya walaupun diri sendiri dah terluka. Dia pulak macam mana? Walaupun mulut memaksa diri untuk pergi tapi hatinya menjerit sendiri. Hati Meor adalah hatinya. Cinta Meor juga adalah cintanya. Sanggupkah terus-terusan menyakiti hati lelaki sebaik Meor? 
Sanggupkah dia membuatkan hati Meor tercalar sendiri?


“Tinggalkan Qaseh, abang!” – Qaseh


“Abang tak ada sebab untuk tinggalkan Qaseh. Tapi abang banyak sebab untuk terus bersama Qaseh. Qaseh Daria memang dilahirkan untuk Meor Baihaqie. Abang tak pernah rasa sedih sejak kehadiran Qaseh dalam hidup abang. Apapun yang jadi abang terima. Tapi permintaan Qaseh ni buat hati abang sakit, pedih. Abang tak boleh, sayang” – Meor Baihaqie

Apa yang akan berlaku pada rumahtangga yang dia bina atas kebodohan diri sendiri. Sejauh manakah dia untuk mengenali cintanya? Dan seteguh manakah cintanya untuk membenarkan Meor Baihaqie berada di carta teratas hatinya? Pada Meor, dia ingin kekal sebagai abang sayang kepada adik manisnya. Kerana dia adalah pereka cinta mereka!



1 comment:

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss