Friday, October 09, 2015

Novel ~ Yang Bernama Cinta (Special Edition)

Assalamualaikum..



Kisah yang tidak mengecewakan dari Hani Fazuha.. memang best.. :)

Kredit ~ Aku Beri 5/5 Bintang

Sinopsis ~

Pulangnya jiran depan rumah dari luar negara buat sejarah lama yang cuba dilupakan Hani tersingkap kembali. Tapi peliknya, lelaki itu bagai lupa yang mereka pernah ada sejarah silam yang menyakitkan.

“Bagi nombor telefon.” – Hazril 
“Nak buat apa?” – Hani 
“Agak-agak nombor telefon tu boleh buat gulai tempoyak tak?” – Hazril

Perubahan drastik Hazril buat hidup Hani yang tenang-tenang selama ini bertukar huru hara.

“Semalam tu...sebab tangan aku macam dah mencabul kau. Senang cerita kita kahwin ajelah.” – Hazril
“Kau pernah tak sarapan dengan kaki kerusi? Kalau tak pernah, tolong hentikan bercakap benda mengarut.” Hani .

Jenuh mengelak, tapi.... api cinta yang Hazril tiupkan terlalu kuat. Kerana rasa itu memang sudah lama ada di situ, ianya sangat mudah dihidupkan. Sampai satu tahap, kerana cinta, dia sanggup apa saja walau berkahwin tanpa restu keluarga.

~ Saya panjat ikut tingkap, sembunyi-sembunyi masuk bilik awak ya? - Hazril
+ Jangan buat lawak boleh tak? Saya tengah sakit ni - Hani

Sampai bilakah mereka harus main sembunyi-sembunyi, intai-intai balik pintu? Apa akan jadi bila Hazril diharuskan berkahwin dengan wanita lain hanya kerana kesilapan silamnya sedang hubungan mereka masih menjadi rahsia?

Dan...tatkala setia yang diharapkan menjadi terlalu mahal harganya, luka lama yang sudah bertampal kembali berdarah.

P/S : Pada yang cari novel nie boleh laa add FB IdeaKreatif atau cari agen² 
yang jual novel jika masih ada lagi.. sebab limited kan.. takut dah abiss..


4 comments:

  1. Macam best jer baca sinopsis tu Rina..
    Tengok Rina bagi pun 5 bintang..
    Dah habis baca ye..

    ReplyDelete
  2. kak...akk beli kt mana ni??? sy nak cari skrg jugakkkkkkkkkkkkkkkkkk

    MPH ada x? popular?

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss