Thursday, December 24, 2015

Novel ~ Kasihi Aku Cintai Aku

Assalamualaikum..



Memang best dan terbaek laa..

Kredit ~ Aku Beri 5/5 Bintang

Sinopsis ~

ISSABELLA Fedriz, pewaris kekayaan datuknya, ahli perniagaan dari Perancis. Bernikah dengan pilihan neneknya, Puan Sainon seorang warga Malaysia namun dia hilangkan diri selepas bernikah. Setahun kemudian dia kembali semata-mata untuk menolong Magritha Group, syarikat datuk suaminya.

ENGKU Khairuz Mujahid panasaran apabila bertemu kali ini. Hatinya ada ‘rasa’ namun sayang isterinya berhati kering, garang, dingin, kurang ajar dan terlalu ‘menonjol’ sebagai ahli perniagaan sedangkan dia hanya seorang doktor yang sayangkan agamanya, sayangkan kehidupan normal untuk berkasih sayang... ISSABELLA kabur lagi... MUJAHID kecewa dan marah!

BERPISAH dan bertemu, itulah mereka... namun PERTEMUAN kali ketiga segalanya berubah... SEGALANYA tidak diduga...
“Awak rehatlah kejap, awak pasti tak nak kan Isha dan Izrai tengok muka awak yang pucat tu.”
“Turunkan payung tu. Kalau tunang Engku nampak saya dan Engku duduk macam ni pasti dia akan merajuk dengan Engku,” tuturnya lemah.
“Saya lebih suka kalau awak panggil saya Muja. Engku ni terlalu formallah.”
“Turunkan payung tu.”
“Saya lebih suka sikap awak yang hari ini, bukan yang lapan tahun lalu tapi nada-nada sekejap tadi macam lapan tahun lalu. Hurm...tak elok untuk anak-anak kita dengar.”
Mujahid senyum. Issabella ketap bibir.
“Turunkan payung tu Muja...”
Namun Mujahid berlagak seperti tidak mendengar apa yang Issabella katakan, malahan mulutnya rancak bersiul kecil dan matanya sekejap melihat ke arah Issabella dan tidak lama selepas itu dilarikan ke arah lain

KECOH apabila bekas pasangan suami isteri mula menyimpan ‘rasa’ lagi. Tambah parah apabila anak-anak ‘mengajar’ si mummy dan daddy ini bercinta secara terbuka pula…

“Tengoklah pejabat saya ni, macam hutan belantara. Sini bunga, sana bunga. Semua... bunga!”- Issabella

“Kenapa, sayang tak suka ke? Tak apa, esok abang suruh tauke buah hantar buah pulak. Kalau sayang lapar boleh makan kan?”- Mujahid

Apa sebenarnya yang berlaku hingga mereka bernikah lagi sedangkan Mujahid sudah bertunang ketika itu? Bahagiakah mereka sedangkan Engku Zaiton, ibu saudara Mujahid sentiasa mencari ruang untuk membinasakan Issabella, yang dianggap pembunuh bondanya, Engku Badariah…

0 Pengomen Terdiva:

Post a Comment

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss